Welke elektrische auto's komen goed en slecht uit het rapport over de mensenrechten?

Welke elektrische auto's komen goed en slecht uit het rapport over de mensenrechten?

Er is heel wat te doen over elektrische auto's de laatste jaren. En nu ook over de mogelijke gevolgen voor ... de mensenrechten. Dat is gebleken uit een nieuwe studie vanuit Amnesty International.

Amnesty International is een organisatie dat opkomt voor mensenrechten in de wereld. Zij maken zich zorgen om de mensenrechten als het gaat over de productie van elektrische auto's.

Bedroevende cijfers

In een rapport is meteen ook duidelijk geworden welke elektrische automerken er enigszins goed vanaf komen en welke echt een heel slechte naam hebben en slechte punten scoren. De punten zijn teleurstellend over de hele lijn.

“BYD, een van de grootste en snelst groeiende bedrijven op het gebied van elektrische voertuigen, kwam op de laatste plaats in onze beoordeling", gaf CEO Agnès Callamard van Amnesty International aan.

Tesla en Mercedes-Benz de primussen

Het Belang van Limburg publiceerde de cijfers uit het rapport. Hoe hoger de punten, hoe beter ze uit het rapport komen.

BYD haalde een score van amper 11. Ook Mitsubishi (13), Hyundai (21), Geely (22) en Nissan (22) scoorden niet goed. Renault (37) en General Motors (32) zitten in de middenmoot. Ford (41), BMW (41), VW Group (41), Stellantis (42), Tesla (49) en Mercedes-Benz (51) behoren tot de beter scorende bedrijven.

Corrigeer
Fout gevonden in bovenstaand artikel? Meld het hier!

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en ontvang het laatste nieuws per mail.

Meer nieuws

Meer nieuws