BMW verplettert de concurrentie en schrijft zowaar geschiedenis in 2024

Robbie Maes
| 0 reacties
BMW verplettert de concurrentie en schrijft zowaar geschiedenis in 2024

De Belgische automarkt kent moeilijke tijden. Ondanks de groei van bedrijfswagens blijven de totale verkoopcijfers dalen. Toch weet BMW het beter te doen dan andere merken.

BMW verkocht dit jaar tot november 48.528 auto’s, een stuk meer dan Volkswagen, dat op de tweede plaats staat met 39.937 verkochte voertuigen. Audi volgt op de derde plaats met 31.394 inschrijvingen.

De grote vraag naar elektrische wagens speelt BMW in de kaart. Meer dan 75% van de verkochte BMW’s in België is volledig elektrisch. Dit komt doordat BMW een breed aanbod heeft van elektrische modellen.

Hoewel de totale automarkt kleiner wordt, ziet BMW zijn marktaandeel juist groeien. Het steeg van 10,4% in 2023 naar 11,42% in 2024. Naar verwachting zal het merk tegen het einde van het jaar een recordaantal van 60.000 verkochte voertuigen halen in België en Luxemburg.

BMW weet klanten te trekken met stabiele en concurrerende prijzen. Vooral bij elektrische modellen zijn deze prijzen een belangrijk voordeel.

Sinds oktober 2023 werkt BMW met een nieuw verkoopmodel. Klanten kopen auto’s nu rechtstreeks bij het merk, zonder te onderhandelen over de prijs.

Corrigeer
Fout gevonden in bovenstaand artikel? Meld het hier!

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en ontvang het laatste nieuws per mail.

Meer nieuws

Meer nieuws