Red Bull hoopt op verbetering na drastische ingreep in Las Vegas

Robbie Maes
| 0 reacties
Red Bull hoopt op verbetering na drastische ingreep in Las Vegas
Foto: © photonews

Red Bull heeft ontdekte dat de achtervleugel die ze meenamen naar Las Vegas te veel luchtweerstand veroorzaakt. Ze hebben de achtervleugel en beam wing aangepast, maar dit bleek nog niet voldoende om de gewenste prestaties te leveren.

Om te zorgen voor meer snelheid op de rechte stukken, koos Red Bull ervoor om een agressievere, low drag-afstelling te gebruiken. Dit leverde echter niet de gewenste resultaten op.

Red Bull kwam ongeveer zeven kilometer per uur tekort op de concurrentie in de speed traps. In een poging om het snelheidsverlies in te halen, besloot Red Bull om nog meer van de bovenrand van de vleugel weg te snijden.

Aanpassing beam wing

Naast de aanpassing aan de achtervleugel, heeft Red Bull ook de beam wing aangepast. De beam wing is nu veel smaller, met een opvallend kleinere uitsnede aan de bovenrand.

Op aerodynamisch vlak heeft Red Bull ook gekozen voor een aangepaste versie van de voorvleugel. De flappen staan minder steil en zijn smaller, wat helpt om de downforcebalans tussen de voor en achterzijde van de auto te behouden.

Dit zou moeten helpen om de algehele prestaties van de RB20 op het circuit in Las Vegas te verbeteren, hoewel het nog niet duidelijk is of dit voldoende zal zijn om de verloren snelheid goed te maken. Wat echter opmerkelijk is in de totale strategie van Red Bull, is de keuze voor een hoger downforce-variant van de motorkap.

Corrigeer
Fout gevonden in bovenstaand artikel? Meld het hier!

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en ontvang het laatste nieuws per mail.

Meer nieuws

Meer nieuws