Jaguar zet in op exclusiviteit en maakt in Miami toekomstplannen bekend met opvallende prijs
Jaguar zal op 2 december tijdens de Miami Art Week een prototype onthullen dat het begin is van een volledig elektrisch gamma. Het Britse merk richt zich voortaan op de top van de markt met een premium aanbod, maar de vraag is of klanten daar klaar voor zijn.
Jaguar heeft de laatste jaren moeite gehad om te concurreren met de gevestigde premiummerken zoals BMW, Mercedes en Lexus. Daarom kiest het merk nu voor een compleet nieuwe aanpak met een volledig elektrisch gamma dat zich richt op de elite.
Terwijl andere luxe merken zoals Bentley en Mercedes nog vasthouden aan verbrandingsmotoren voor een langere periode, schakelt Jaguar volledig over naar elektrische aandrijving. Onder de 150.000 euro zal er straks geen nieuwe Jaguar meer te vinden zijn.
Hoewel Jaguar inzet op een luxueuze uitstraling, wordt het merk al jarenlang achtervolgd door betrouwbaarheidsproblemen. Die reputatie kan het merk in de weg staan bij de herpositionering.
Art Week
De onthulling van het eerste prototype vindt plaats in Miami, tijdens de Art Week. Jaguar omschrijft het nieuwe ontwerp als geïnspireerd door 'exuberant modernisme'.
Het eerste model, waarvan enkele zwaar gecamoufleerde beelden zijn vrijgegeven, belooft een modern en vooruitstrevend ontwerp. Jaguar heeft echter nog geen technische specificaties of concrete plannen gedeeld.
Schrijf je in op onze nieuwsbrief en ontvang het laatste nieuws per mail.